maandag 11 oktober 2010

poppen, nog meer poppen en decembercadeautjes

Mijn bezoek van afgelopen zaterdag aan de ij-hallen was een absoluut succes! Dat is ook het allerleukste van zo'n rommelmarkt; soms vind je (bijna) niets, en soms vind je absolute juweeltjes!

Zaterdag was het de hele ochtend prijs. De hoofdprijs was de vondst van 2 prachtige handgemaakte Chinese poppen van ongeveer 45 cm hoog, zie de foto hier onder.

Ik heb er 10 euro voor betaald, en dat zijn ze meer dan waard. Inmiddels hebben ze een mooi plekje in mijn huis gekregen.

Hou die ij-hallen dus in de gaten! Zie http://www.ij-hallen.nl/ voor data en adres.





En dan nog een poppenverhaal. Ik was op internet op zoek naar patronen van poppen van stof. Al surfend kwam ik op de site van ioffer, zie http://www.ioffer.com/ Dit is een site die lijkt op ebay, en werkt volgens ongeveer dezelfde principes. En ik kwam daar in de winkel van sewing_bee die fantastische vintage poppen patronen en patronen voor poppenkleding verkoopt. Het zijn originele Amerikaanse patronen voornamelijk uit de 50-er en 60-er jaren en alles is heel redelijk geprijst. Er zitten ook flink wat vintage patronen van barbie-kleding bij. Gauw kijken dus, ik heb er het een en ander besteld om poppen te kunnen maken voor mijn webwinkel op etsy.com. Ben heel benieuwd! Hieronder 2 van haar patronen die ik heb besteld, een pop en een patroon met dieren.




Ja, en dan heb ik ook nog heel hard gewerkt aan de producties voor mijn webwinkel 'verycute" op etsy.com, kijk maar op http://www.verycute.etsy.com/%20Naast . Naast kerstdecoraties ben ik nu ook van start gegaan met het maken van originele december cadeaus. Hieronder zie je de eerste resultaten! Een tas die gemaakt is van een vervilte wollen trui, en vilten hoesjes voor de ipod. Bij die hoesjes zit als extra een "cable manager"; een grappig plastic figuurtjes waarmee je al dat overtollige snoer kunt inkorten. Erg handig! Heb ik gekocht bij Gmarket.com. Hieronder de foto's.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten