maandag 27 september 2010

Vandaag ga ik van start met mijn blog over alles wat "cute" is!

Welkom op mijn blog!
Al mijn hele leven lang houd ik van kleurige vrolijke spullen omdat ik er zo blij (en hebberig :) van word.  Je kent dit misschien wel van kinderen in een speelgoedwinkel (vooral bij meisjes), maar bij mij is dit nooit over gegaan.
Inmiddels kan ik mezelf gerust een expert noemen op het gebied van het vinden van leuke spullen en daarom ben ik met dit blog begonnen.
Ik heb méér dan genoeg materiaal om te laten zien om je te insprireren of je dag nog een beetje  vrolijker te maken (o.a. mijn kerstdecoratie verzameling en plastic poppenhuis spullen).
Maar  er is nog veel meer……
Ik wil informatie met je delen over leuke winkels, markten en rommelmarkten (voornamelijk in Amsterdam want daar woon ik). Leuke websites waar je helemaal blij van wordt, alleen al door ze eens te bekijken. En ik hoop dat  blogbezoekers ook hun favo winkels en sites willen delen!
Naast verzamelen en inspiratie opdoen, maak ik zelf ook van alles en nog wat. Maar op een dag is je huis vol, en wat doé je dan met al die spullen?
Op een van mijn zoektochten op internet kwam ik de site http://www.etsy.com/ tegen. Dit is een grote wereldwijde community van mensen die “handmade” producten maken en verkopen. Ook worden er allerlei materialen verkocht, zoals fantastische stofjes, knopen etc., en is er een afdeling “vintage”.
Je weet niet wat je ziet; kijk er maar eens rond maar wees wel gewaarschuwd: het is een heel verslavende site!
Afgelopen zomer ben ik er zelf ook een winkeltje begonnen waarin ik mijn zelfgemaakte spullen te koop aanbied. Het zal je niet verbazen: mijn winkel heet “VeryCute”. Dit is de link: http://www.verycute.etsy.com/
Ik ga ook regelmatig een gratis patroon op mijn blog zetten, dus als je handig bent  en ook zelf spullen maakt of wilt maken, hou dan mijn blog in de gaten!
Elke dag iets nieuws toevoegen aan mijn blog gaat niet lukken, want daarvoor heb ik het te druk, maar ik streef voorlopig naar 2 nieuwe bijdragen per week.
En ik hoop op veel reacties van medeliefhebbers die houden van: kleurrijk, cute, vintage, plastic, kitsch, grappig, speelgoed, design enzovoorts. 

Vandaag wil ik beginnen met je kennis te laten maken met een geweldige site die ik een poosje geleden al surfend tegenkwam.

Het is de site van Gmarket  http://www.gmarket.com.sg/ ,een soort Aziatische Ebay (ze zijn ook verbonden met Ebay).  Veel spullen die te koop worden aangeboden komen uit Zuid-Korea en China.
Het is een veilige site (en helemaal in het Engels, dus geen taalprobleem), je kunt betalen met PayPal, krijgt een bevestig van je bestelling, en je kunt (in het Engels) contact opnemen met de verkoper.
Je moet alleen een beetje geduld hebben als je er wat koopt, het duurt ongeveer 2 weken voor je de spullen ontvangt. Maar dan heb je ook wat........... vrijwel álles wat ze verkopen valt in de categorie "very cute" ("kawaii" in het Japans; google maar eens op dat woord, en je weet niet wat je ziet.....).
En dat alles voor hele leuke prijsjes want de Shanghai Dollar is goedkoop voor ons (1 euro is ongeveer 1.69 Shanghai Dollar).

Ik heb er inmiddels enkele aankopen gedaan, en ben zeer tevreden.
Je moet wel even, voordat je een bestelling plaatst, contact opnemen met de verkoper(s) om aan te geven dat je in Nederland woont, en vragen wat de verzendkosten dan zijn, en hoé je die moet betalen, want die mogelijkheid staat niet op de site aangegeven. Tot nu toe moest ik dan S$ 6.60 bijbetalen, een Euro of 4 dus. Het contact met de verkopers verliep steeds snel en prettig.

Even een fotootje van mijn eerste VeryCute aankoop! Vrolijke plastic hoesjes met hippe dessins om je OV chipkaart of andere pasjes in op te bergen. Ook erg geslaagd als cadeautje. En de prijs: ongeveer 1 S$ per stuk (€0.60). Om blij van te worden!

     

Dit is het voor vandaag, have a "very cute" day, en tot zaterdag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten